Carmen Neamţu[1]
Rezumat
Preocuparea esentiala a celor ce activeaza in domeniul publicitar este de a proceda in asa fel incat produsul promovat sa fie (rapid) observat si (usor) de retinut. Folosirea imaginii devine astfel o solutie viabila, intrucat, in comparatie cu expresia verbala, creierul uman analizeaza mult mai usor imagini, in fractiuni de secunda. O imagine poate ridica intrebari, poate genera interes, aproape instant. Putini dintre cititorii unui ziar sau ai unei reviste parcurg intregul text publicitar, prin urmare, constructia acestuia trebuie sa prezinte caracteristici speciale, care sa pregateasca cititorului o cale vizuala pentru lectura. Aceasta abordare presupune organizarea vizuala sau constructia unei afirmatii, care sa consolideze si sa sustina argumentul. Articolul de fata discuta despre modelele selectate in publicitate (cadrul adecvat, codul cromatic folosit, dispozitia, graficele si metaforele vizuale), subliniind semnificatia iconica a primului nivel de receptare a unei imagini, si conotatiile celui de-al doilea nivel. In cele din urma, sunt prezentate o serie de consideratii referitoare la imaginile din reclamele pentru parfumuri (care, in cele mai multe cazuri, folosesc imaginea ca element cheie al comunicarii, in locul unui mesaj lingvistic persuasiv) si rolul "imaginii litera" (dimensiuni, tip de caractere utilizate in scriere). Cuvinte cheie: publicitate, discurs publicitar, text, culoare, cod cromatic [1] Dr.Carmen Neamţu, profesor asociat, Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad, Departmentul Jurnalism |
Ultima actualizare în Miercuri, 07 Septembrie 2011 08:52 |
Discursul publicitar. Retorica imaginii |