Sondaje 6

Din ceea ce stiu pana in prezent despre UMK, daca un prieten ar dori sa studieze la o Universitate privata si mi-ar cere parerea in privinta UMK
 
Interviul in mass media. Strategii ale discursului

Autor: Florentina POPA      

Editura:  CUGETAREA

Cod ISSN: 1221-4876, pp. 175-184

Rezumat:

Interviul este tipul de material jurnalistic în care are loc o dublă interacţiune: intervievator – intervievat – ascultători. În cadrul dialogului intervievatorul se substituie publicului ascultător, iar întrebările reprezintă potenţialele întrebări pe care aceştia le-ar fi pus dacă ar fi posibil. Redactorul devine astfel un receptaculul lacunelor informaţionale ale publicului ţintă. Dacă privim întrebarea ca pe o lacună în cunoştinţele emiţătorului sau, în acest caz,  mai degrabă ca pe o oglindă în care privim lumea prin ochii intervievatului, răspunsul poate determina o altă perspectivă asupra realităţii şi influenţa asupra receptorului este de a crea noi interpretanţi sau de modificare a celor existenţi. Din punct de vedere epistemic  într-un astfel de interviu cei doi poli, emiţătorul şi receptorul, îşi compară opiniile. Rolul întrebărilor nu este numai acela de a completa  lacune ci şi de a compara opinia ta cu a altuia, de a empatiza cu intervievatul. Strategia interviului determină vectorialitatea argumentativă.

Cuvinte cheie : interviu, strategie, directie argumentativa, intrebare, ascultator.

Download

 

Ultima actualizare în Sâmbătă, 17 Septembrie 2011 07:05